November 29, 2010

REncANA


"arrgghh...plan utk this week sume ranap!!"

"matilah kalau tak mampu kejar"

"maybe i should ready for the worst..."



kita manusia biasa hanya mampu merancang. alhamdulillah andai realiti berjalan seperti rencana. namun, jangan memberontak andai realiti dan rencana tidak mampu di jalan yang sama. apa yang pasti sesuatu yang lebih baik bakal menanti...

janganlah bermurung andai ada yang menghalang kelancaran recana kerana pasti itu juga sebagian dari rencana. rencana dari MAHA PERENCANA yang kita sendiri pasti tidak mampu menalari rencana itu.

siapalah kita kalau nak dibandingkan denganNYA. kita hanya mengurus diri kita dalam kehidupan yang telah disediakanNYA. kita hanya mengatur kemahuan dan cita-cita kehidupan kita. kita bukanlah siapa-siapa untuk terus mengeluh jika hendak dibandingkan denganNYA. kita ini jauh lebih lemah dariNYA. kita hanya hamba dan DIA yang empunya diri malah nyawa ini.

berhentilah melontarkan persoalan KeNAPA aku jadi begini? kenapa hal ini KAU berikan padaku? apa alasan KAU melakukan ini?

sebaliknya didiklah hati sabar menantiu akhir dari rencanaNYA.. DIA pasti punya jawapan dan alasan pasti untuk setiap tindakanNYA... teduhkan hati kita.... runtuhkan ego kita... titiskan airmata kita untukNYA...memohon petunjuk dan kekuatan untuk setiap ujianNYA... DIA sentiasa ada bersama kita. tidak sedetik pun DIA tidak memperdulikan kita..

yakinlah rencanaNYA yang terbaik untuk kita.....

No comments:

Post a Comment