March 01, 2010

BERCINTALAH

dah lama rasanya tidak menulis di blog ni. tiap kali buka blog minda mesti blank. idea melayang entah kemana. tiada kata-kata mampu terukir di sini. so kali ni berbekalkan ilmu yang cetek dan pengalaman yang tidak seberapa indah aku cuba mencoret isi hati ini.

hari ini mula misi hidup baru aku dan semalam untuk ke berapa kali (aku pun da lupa) aku melukai hatinya lagi. berbekalkan kedegilan dan ketegasan aku dengan keputusan ini hubungan kami hancur. hati ini tidak tahu untuk berperasaan seperti apa. gembirakah aku kerna kehendak ini tepenuhi? sedihkah aku kerna hatinya dilukai? jika gembira tiada tawa terdengar jika sedih tiada air mata mengalir. aneh menilai diri ini. kejamkah aku? hinakah aku? banggakah aku? semua itu berkejaran di minda. aku terlalu nekad dengan pilihan ini. aku membulatkan hati untuk terus begini. aku membatukan diri bila kau merintih. aku membina tembok batu di dinding sang hati.

ahh...alangkah sombongnya sang hati. apakah kau yakin bakal ada seorang lelaki yang tulus menerima cintamu?? CINTA?? sebelum kata tersusun lebih jauh baiknya kita persoalkan "apakah itu cinta?". andainya cinta itu nikmat dari-NYA adakah aku telah menikmatinya selama ini? adakah aku tidak mensyukuri nikmat cinta kerna aku merobek hati sang pecinta? permasalahannya sejauh mana cinta itu dapat menjadi nikmat kepada si pecinta. teringat aku akan kata-kata seorang sahabat "cinta itu ada pada hubungan suami isteri je". baris kata yang penuh makna. cinta suami isteri dengan hubungan yang dijalani penuh keredhaan ALLAH bisa membuahkan nikmat kepada sang pecinta. cinta sejati berlandaskan aturan YANG MAHA KUASA merupakan nikmat tak terhingga. sejauh mana rasa nikmat itu? aku juga belum mengetahuinya. itu perlukan pandangan orang yang berpengalaman. jadi kepada pasangan couple yang hangat bercinta renungkanlah. apakah cinta hadir dalam hubungan kalian?atau sekadar rasa sayang dan suka? tepuk dada tanya iman.

apakah cinta milik aku? CINTA menjadi milik setiap insan. siapa saja boleh bercinta....BERCINTALAH pada SANG PENCIPTA...^^

No comments:

Post a Comment