April 17, 2009

AKU TAKNAK KERJA

ketandusan idea memaksa jari-jemari menari tanpa irama.angin malam berhembus dingin.namun si epidermis tidak merasakannya.bahang dari dalam terasa keseluruh bahagian diri.
"ayolah wahai minda..bagun dari tidurmu.ini bukan waktunya kamu menikmati lena yang berpanjangan..kamu harus bekerja.si jari harus menerima arahan mu...."hati memujuk lembut si minda....
"kau ni minda..naik lemak pulak ek..orang bagi rehat kejap je.kau lena sampai malas nak keje..nak jadi pe kau ni haa....!"si jiwa melepasakan marahnya yang berapi..
"andai aku ada keajaiban cam minda tu..sure aku tak tidoq nye.siang malam aku keje.."sinis kata-kata si mata kali ini..
herdikan,tomahan,hinaan serta kebengangan ditelan oleh minda dalam diam.."teruk sangat ke aku ni??"terlintas di benak minda ketika tu..
"AHHHH!!!bukan diorang tau susahnye keje aku..semua aku kena buat..tanpa aku diorang bukan tau nak buat ape..salah ke aku nk rehat kejap...kaco betul..xleh tgk orang nk bersenang.."geram si minda dengan bebanan yang diterimanya saban waktu..
minda meneruskan perbuatannya tanpa mengira pandangan teman-temannya.tidur..tidur..dan terus tidurr...keletihan telah membawanya kepada lena yang lama..terasa lelah menjalankan perkerjaan hariannya..
"minda...minda.."panggil si jari perlahan..."tolonglah aku minda...aku sudah penat menari tanpa rentak dari mu.....tolonglah minda...jangan siksa aku...."sambungnya lagi...
berang si minda tidurnya diganggu...dia memandang jari seperti mahu ditelannya.....
"AKU PERLU REHAT!!!!!!!!!JANGAN GANGGU AKU!!!!!!!!!AKU NAK TIDUR!!!!!AKU TAKNAK KERJA!!!!!!!"muktamad keputusan si minda...

2 comments: