May 06, 2011

EmaK~~mAmA~~UmI...

its may already!!!!!!
pasti bulan yang memberi kesan bagi setiap anak dan ibu. setiap hari adalah HARI IBU sebenarnya. namun, excitement untuk menyambut hari ibu dlm bulan may ini lebih terasa. betapa besar pengorbanan dan kasih sayang yang diberikan oleh seorang ibu tiada tandingnya. tiada ukuran yang tepat untuk erti seorang ibu.

IBU.....
satu kata yang sangat berarti. dia melahirkan,membesarkan,mendidik dan memberi kasih sayang. dengan kehadiran seorang ibu amatlah bermakna untuk hidup seorang anak khususnya dan hidup sebuah keluarga umumnya.

dalam post kali ini......
i just wanna say tat i really grateful to had them as my mothers......

  • EMAK : SESEORANG YANG TELAH MELAHIRKAN SAYA.
ok....untuk bagian emak seyesly tak terlalu banyak yang mampu dikongsikan. mungkin usia waktu emak pergi tu masih terlalu kecil untuk mengingati segalanya. PASTI pengorbanan saat melahirkan dan menjaga baby itu cukup besar dan tidak akan aku lupakan dalam tiap doaku...terima kasih mak.


  • MAMA : SESEORANG YANG TELAH MEMBESARKAN, MENDIDIK DAN MEMBERI KASIH SAYANG TANPA BATAS.
bagian mama yang paling best. dari umur 3 tahun mama jaga dan besarkan tanpa kenal perih. tanpa membezakan dengan anak sendiri. kasih sayang yang penuh sama rata. kalau degil tetap kena denda,tetap kena rotan dan sebagainya. (nakal la jugak time kcik2 dlu). paling best adalah aku tetap paling tua a.k.a anak sulung. so apa yang aku wat opkos la adik2 akan ikut n lastly kena denda secara berjemaah.
bila dah besar sikit. ala2 remaja gitu ktorg jadi very3..very3..very3....best friend. time ni xkena denda or rotan dh tp kena dengar mama berleter pulak. apa yang paling lawak dalam mama berleter sempat lagi wat lawak n sampai pecah perut ktorg gelak. so xjadi kena marah.hahahahahahaha..mama just warning even duk gelak pun kena gak igt ape yg mama leterkan td. lagi best ktorg belajar fesyen sama2..almaklum mama kawin after spm n xpernah kerja so about fesyen2 ni mama kata mama xtau sgt.lagipun umo ktorang xjauh beza just 15years je. so mama category muda la lagi time aku tgh muda dlu.hehehehehhehehehe (nw pun xde la tua mn lgi).
paling xleh lupa adalah time last aku jumpa mama time mama sihat (waktu tu dh blaja kt bandung n 1st time balik cuti). time tu mama pregnant n she try to keep it from me coz she know tat i will be kecewa if tau hal tu. semua gara2 aku pernah cakap yang aku xnak adik lagi dh (oohhhh...bile igt hal tu rs bersalah la plk).tapi kantoi gak bile my sis gtau dlm fon. so apelagi balik umah mama berusaha wat aku happy. xkua pun kata2 baby dlm 1st week aku kt umah. even xleh masak mama tetap usahakan sediakan my feveret food. akhirnya lembut la ati aku ni utk terima keadaan tu....for full 2nd week of my holiday we talk about baby....nmpk la mama happy time tu...(mama, i promise to take care all my bro n sis..n be the best role model to them...)oh.....senyuman terakhir dari mama adalah aku balik time mama sakit (tu mmg btul2 akhir la....sbb aku xsempat tgk mama di hari terkhir dia).mama senyum n say ''anak mama jd ladies dh...."
mama, terima kasih utk segalanya..along akan jadi ibu yg baik macam mama.


  • UMI : SESEORANG YANG SUDI BERKONGSI KASIH SAYANG MUNGKIN HINGGA AKHIRNYA.
umi...seseorang yang baru (tak la baru sgt dh 3thn lbh rasanye) but still rasa jauh kot...mybe sebab jarang jumpa. sampai hari ini boleh dikatakan tidak mampu cakap banyak dgn umi. umi pun pendiam gak. walaupun along xbanyak cakap dgn umi..along tetap sayang umi gak..umi nw jaga adik2 aku yg msih kanak2 di rumah nw. walaupun ms mula2 umi masuk dalam family kecil ktorg ni agak sedikit ganjal tp mama pernah pesan 'abah still muda..so kena relakan abah kawin lain..adik2 pun kecik2 lagi..mereka perlu rasa kasih sayang seorang ibu'. aku pun xbanyak helah la....if my dad n my siblings happy...i'm happy too..............nw balik rumah still jd along yang sama....along yg masih membantu umi sama cm along bantu mama...along yang masih ketawa....along yang masih berkata2......cuma sorry, along msh canggung klo nk story mory dalam fon (dunno nk share ape sbnrnye.....).



ALHAMDULILLAH......terima kasih ya ALLAH atas kurniaan 3 insan ini dalam hidupku.....sehingga setiap may datang aku tidak pernah sunyi utk menyatakan 'SELAMAT HARI IBU' setiap tahun........mereka wanita hebat..klo orang lain ada 1 mom dh rs super duper syg kt mom dorg....aku ada 3 mom..so triple super duper sayang my moms......^^



No comments:

Post a Comment