July 21, 2010

ikatan dari hati...


kau sambut tawa riangku...

kau sapu sungai airmataku..
kau kukuh di sampingku
kau siram api kemarahanku...

saat aku butuh...
kau hadir tanpa paksa...
saat aku sepi....
kau alunkan lagu gembira...
saat aku jatuh....
kau bangunkan aku semula....
kapan aku pernah sendiri??
kau setia dengan hubungan ini...
senyum mekar tiap bersua...
namun...
apakah mata bisa bersandiwara??

kata hati kita bisa mendengar kini...
tiada rahsia lagi antara kita...
apakah ikatan ini milik kita....
sungguh...
aku hargai kamu...
aku sayang kamu...
aku pasrah andai akhirnya bukan milik kita...
yang pasti...
ikatan hati ini..
tak putus ditelan zaman...
tak longgar dibatasi jarak....

tak mampu aku hitung terima kasih ini...
untuk sebuah persahabatan ini...
aku manusia bertuah berada di samping kamu...




No comments:

Post a Comment